Konstruktivistické vzdělávání
Konstruktivistická pedagogika – aktivní vzdělávání žáka
- klade důraz na vnitřní motivaci žáka tak, aby se učil naplno a s radostí
- aktivizuje jeho dosavadní znalosti
- předkládá různá zadání, díky nimž si žák utváří vlastní názor a získává potřebné vědomosti
Výuka je založena na těchto principech
- vybavit žáka schopností orientovat se v poznatcích a učit se je správně využívat tak, aby nacházel vlastní užitečná řešení
- není zaměřena primárně na obsah, ale především na proces, který umožňuje žákům vědomosti nabývat
- respektuje přirozené procesy učení, dané potřebou poznávat, komunikovat, vytvářet si vlastní názor a porozumět zadanému úkolu
Pedagogický konstruktivismus se v naší škole promítá do celého vzdělávacího procesu, jeho podstatu rozvíjíme především na základě využívání metod kritického myšlení (RWCT), CLIL, matematiky Hejného a celkovým formativním přístupem, díky němuž je mapován a podporován rozvoj každého žáka.