Otevřená ZŠ
Dlouhodobá koncepce rozvoje naší školy stojí na třech hlavních pilířích:
1. Bezpečné prostředí
2. Konstruktivistické vzdělávání
3. Otevřené partnerství
Školní vzdělávací program
Pedagogika Montessori
Hlavní teze Montessori pedagogiky
vykazuje vysoký stupeň srovnatelného standardu kvality i v mezinárodním srovnání
podporuje individuální rozvoj inteligence a tvořivé řešení problémů
Samostatná práce
používá se také označení svobodná práce, protože dítě si může zvolit:
CO, KDE, KDY, S KÝM
Vztah dospělého k dítěti
Učitel je rádce a partner, který dítěti pomáhá na jeho cestě objevování a učení se, projevuje maximální vstřícnost, otevřenost, trpělivost k dítěti.
Vlastní objevování poznatků samotným dítětem
Při výchově a učení stačí respektovat individuální vývoj a využít senzitivní fáze každého dítěte,
Připravené prostředí
je velmi důležité a dítě si připadá jako doma v „pokojíčku“
používáme pomůcky, pracovní listy, knihy atd.